Входният тест към едногодишната специализация по "Бизнес мениджмънт" е разработен в помощ на кандидатите.
Изискванията към кандидатите са или да притежават формално икономическо образование, или да имат практически опит в бизнеса. И в двата случая ние препоръчваме кандидатите да направят този кратък тест от 15 въпроса, разработени така, че да изследват наличието на знания и компетентност в областта на мениджмънта, финансите, управлението на човешките ресурси, стратегическото планиране. Нивото на трудност на въпросите отразява, най-общо казано, стартовото ниво на програмата. Тестът не е елиминаторен, което означава, че крайното решение за прием в тази програма на Колежа ще бъде взето съвместно от кандидата и наш специалист след подробен разговор. Целта на онлайн теста е да бъде ориентир за кандидатите и да им помогне в преценката на техните възможности и в това дали и доколко това е подходящата програма и ниво за тях.
На кандидатите, които не са удовлетворени от представянето си* на този тест, препоръчваме да обмислят (1) дали резултатът от теста може да е повлиян негативно от тяхното моментно състояние и (2) дали за тях не би било по-добре да се насочат към по-базова бизнес подготовка, каквато предлага традиционната двугодишна програма на Колежа.
Във всички случаи, нашите консултанти са на разположение, за да обсъдят с потенциалните кандидати техните очаквания и въпроси.
* Можете да правите теста неколкократно - резултатите ще се запазват автоматично и вие ще виждате резултатите от представянето си на всеки опит. Резултат под 30% на повече от два опита се смята за неудовлетворителен. Резултат между 30% и 50% предполага обсъждане на конкретната ситуация. Резултат над 50% гарантира достатъчна увереност, че кандидатът би могъл да се справи с началното ниво на трудност на програмата.
"Мениджмънт в организациите" разглежда и оценява в сравнителен план различните подходи към организационните теории.
Сред целите на модула е постигане на разбиране на ключовите елементи от организационната структура и проектирането на организации (организационен дизайн), на управленските процеси в организационен план, на концепциите за организационна стратегия и цели и тяхната връзка с организационната ефективност и ефикасност.
Изучават се механизмите за реакция на организацията при вътрешен и външен натиск, както и процесите на организационна промяна и организационно развитие.

- Teacher: доц. д-р Йовка Банкова
- Teacher: д-р Десимира Велкова
- Teacher: Дончо Ковачев
- Teacher: Андрей Стойчев
Модулът "Корпоративни финанси" надгражда базови знания и умения в областта на фирмените финанси. Ориентиран е към ключови теми - ролята на корпоративния финансов мениджър (вкл. по отношение на сливания и придобивания), източниците на инвестиционно финансиране и техните специфики, изследване на алтернативни инвестиционни решения посредством техники за анализ, оценка на стойността на акциите, дивидентна политика, цена на капитала, практически ситуации, свързани с управлението на оборотния капитал.

- Teacher: Дончо Ковачев
Модулът разглежда характера и предимствата на стратегическия подход към управлението и развитието на хора, връзката на стратегията по ЧР и обвързаните с нея дейности в организацията с по-широките корпоративни цели на организацията. Обучението цели постигане на висока степен на разбиране на стратегиите по ЧР и разглеждането на хората като основен ресурс на организацията, както и създаване на умения за структуриране, изпълнение, наблюдение и оценка на този вид стратегии. Подчертано внимание се отделя на важността на процесите на учене и развитие в организациите и на създаването и поддържане на подходящ климат за устойчиви и ефективни взаимоотношения.

- Teacher: д-р Десимира Велкова
- Teacher: гл. ас. д-р Ирина Данаилова
Модулът предполага висока степен на осъзнаване и критична оценка на нуждата и обхвата на процеса на корпоративно стратегическо планиране. От изключителна важност са подходите, методите и инструментите за анализ на състоянието на организацията. Разглеждат се формулирането, оценката на различни стратегически алтернативи и изборът на приложима стратегия. Отделя се внимание на прилагането и механизмите за наблюдение и контрол, както и на специфичните предизвикателства, които поставя пред бизнеса съвременната и динамично променяща се среда.

- Teacher: доц. д-р Йовка Банкова
- Teacher: д-р Десимира Велкова
- Teacher: Андрей Стойчев
Този модул пресъздава, под формата на казус, компания, оперираща в няколко страни. Предизвикателствата са многобройни и изискват решения, засягащи самата организация, нейната структура и хората в нея, различията в пазарите (тенденции, покупателна способност, предпочитания) и в социо-културните характеристики на средата.
Модулът изисква използването на знания и умения от различни функционални области.

- Teacher: д-р Десимира Велкова
- Teacher: д-р Теодора Лазарова